«Я в лікарні, допоможи!» – шахраї швидко підлаштувалися під коронавірус

5383
коментарі відсутні

«Я в лікарні, допоможи!» - шахраї швидко підлаштувалися під коронавірус

Поширення хвороби, викликаної коронавірусною інфекцією COVID-19, змусило одних панікувати та втрачати пильність, а другим дало нові можливості для ошукування. В Україні почастішали випадки так званого «коронавірусного» шахрайства. Зловмисники вигадують різноманітні схеми, аби видурити у довірливих людей гроші.

Допомога на лікування

 

Мешканцю Краматорська надійшов телефонний дзвоник із незнайомого номеру. Співрозмовник одразу спитав: «Впізнаєш мене?». У нього був сильно закладений ніс, тож чоловік нібито пригадав в ньому свого давнього знайомого з іншого міста, назвавши його ім’я.

Голос на тому кінці слухавки швидко відреагував: «Так, це я. Зараз у лікарні, а свій телефон залишив вдома. Мені дуже погано, запалення легень, коронавірус. Потрібні гроші на лікування, допоможи. Треба 5 тисяч гривень перекинути лікарю. Ось номер його картки та прізвище. Бажано якомога скоріше, бо мені гаплик».

Першою реакцією краматорця, звичайно, було намагання рятувати знайомого. Але не покидала думка, чому він дзвонить з іншого номеру. Тому вирішив зателефонувати справжньому приятелеві. «Хворий» одразу відповів на виклик. Він був на роботі, не мав аніякого коронавірусу, аніякої пневмонії. Чоловіки обміркували ситуацію, в котрий раз дивуючись винахідливістю шахраїв.

Після цієї розмови знов пролунав дзвоник з незнайомого номеру. Той же голос із закладеним носом спитав: «Ну що, відправив гроші?». Чоловік відповів: «Спочатку скажи, як мене звуть». Той одразу завершив розмову.

Щоб не залишати шахрая без покарання, мешканець Краматорська повідомив про це банк, рахунок якого вказав зловмисник. З банку надійшла відповідь, що даного клієнта перевірять на доброчесність, і якщо будуть виявлені ознаки шахрайських дій, його картку заблокують. Також відповідне повідомлення було надіслане до поліції.

Старенькі під прицілом

 

Зазвичай найбільш довірливими та вразливими перед шахраями є люди похилого віку. Цим залюбки користуються аферисти й намагаються будь-якими способами дістатись до гаманців стареньких.

Під приводом дезінфекції помешкань, або доставки товарів додому, або тестування на коронавірус, шахраї заходять у квартири та хати пенсіонерів. А далі, як кажуть, справа техніки. У підсумку літні люди не тільки не отримують обіцяного, а ще й втрачають свої заощадження.

Про ще один вид шахрайства повідомляє Пенсійний фонд України. Зараз, коли пенсіонери очікують обіцяну Кабміном надбавку, аферисти надсилають їм смс від імені Нацбанку, в яких пишуть про «державну допомогу» в розмірі 1000 гривень. Для її отримання просять назвати повне прізвище та реквізити банківської карти. Це класична шахрайська схема, але старенькі легко ведуться на неї. Маючи всі необхідні дані, які людина сама ж продиктувала, шахраї легко знімають з рахунку всі гроші.

У Пенсійному фонді наголошують, що всі виплати від держави, в тому числі одноразова допомога в розмірі 1 тисяча гривень пенсіонерам, пенсія яких менше 5 тисяч гривень, будуть здійснюватися без надання додаткових даних від отримувачів – шляхом перерахування коштів на рахунки в уповноважених банках або доставлятимуться пенсіонерам листоношами Укрпошти. Про початок таких виплат Пенсійний фонд України повідомить невідкладно.

Нажива на паніці та доброті

 

У розпал епідемії в інтернеті почастішали оголошення про продаж дезінфекторів, захисних масок, тест-систем та неіснуючих ліків від вірусу. Людина відправляє передплату за дефіцитний і вкрай необхідний товар, але так і не отримує його.

Непоодинокі вже й випадки фейкових «благодійних організацій». Аферисти надсилають листи ніби від імені благодійних організацій з проханням перевести кошти для боротьби з вірусом. Намагаючись допомогти, люди переказують гроші, після чого «благодійники» зникають.

Як перевірити інформацію про пенсійні доплати?

 

Номери Контакт-центру Пенсійного фонду України:

0-800-503-753;
(044) 281-08-70;
(044) 281-08-71.

Прийом дзвінків здійснюється з понеділка по п’ятницю з 8:00 до 20:00.

Куди повідомляти про телефонне та інтернет-шахрайство?

 

Контакти департаменту Кіберполіції України:

телефон 0-800-505-170

електронна адреса: callcenter@cyberpolice.gov.ua

форма зворотного зв’язку: ticket.cyberpolice.gov.ua

Світлана Денисенко, «Донеччина. ЗмІнИ»

«Я в лікарні, допоможи!» - шахраї швидко підлаштувалися під коронавірус - Фото №1

Поради від «коронавірусного» шахрайства. Інфографіка департаменту Кіберполіції України


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!


0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

Новини

Відео

Аналітика