Уряд України планує «оцифрувати» сферу соціальних послуг


3885
коментарі відсутні

Уряд України планує «оцифрувати» сферу соціальних послуг

Отримати будь-яку державну допомогу – чи то житлову субсидію, чи то виплату малозабезпеченій родині, чи то пенсію – можна буде через Єдину інформаційну систему соціальної сфери, яка об’єднає всі державні соціальні установи, зменшить корупційні ризики та стане зручним сервісом для громадян.

Принаймні в цьому запевнюють у Міністерстві цифрової трансформації та Міністерстві соціальної політики України, які спільно розробили та презентували Стратегію цифрової трансформації соціальної сфери.

Запровадити Систему у повному обсязі планують через півтора-два роки. На думку розробників, «оцифровування» соціальних послуг зекономить державі 100 мільярдів гривень.

 

Соціальна сфера зараз

 

Наразі в Україні різні види соціальної допомоги отримують майже 20 мільйонів громадян. Річні соціальні видатки держави становлять більш ніж 860 млрд грн. Забезпечують надання соціальної допомоги понад 60 тисяч працівників. На утримання соціальних установ та зарплату співробітників щороку потрібно 13 млрд грн.

Уряд України планує «оцифрувати» сферу соціальних послуг - Фото №1

 

Людина, яка має право на різні види державної допомоги, мусить звертатися до кожної установи окремо, і як правило, особисто. Кожного разу на неї заводиться «справа», ці стоси паперів роками зберігаються в архівах. Щоправда, деякі дані вже заносяться до реєстрів, однак їхня належність до різних структур не дозволяє системам взаємодіяти між собою та автоматично обмінюватись інформацією.

Як наслідок – немає загальної картини надання соціальної допомоги в державі, що може породжувати корупцію та махінації. За даними Міністерства фінансів, бюджет України щороку втрачає приблизно 60 мільярдів гривень на зайві соціальні виплати – через безпідставне надання допомоги та включення до виплат «мертвих душ».

 

Цифрова трансформація соцсфери

 

Забезпечити прозорість у процесах надання державної допомоги має створення Єдиної інформаційної системи соціальної сфери. З її допомогою громадяни зможуть реалізувати своє право на отримання будь-яких видів соціальної допомоги. Використовувати Систему зможуть як державні органи, так і інші уповноважені установи – ЦНАПи, банки, поштові відділення тощо).

Створювати Систему планують на технологічній базі діючих інформаційних систем і реєстрів соціальної сфери, а за основу візьмуть Реєстр застрахованих осіб Пенсійного фонду. В ньому наявна інформація про все доросле населення, їх трудову діяльність та соціальні права.

Через прикладні системи, які вже функціонують в Реєстрі застрахованих осіб, можливо здійснювати призначення, перерахунки та виплати соціальної допомоги. Також – розглядати звернення та оцифровувати паперові документи.

Через Реєстр застрахованих осіб громадяни вже можуть користуватись такими зручними сервісами, як пенсійний калькулятор, автоматична пенсія, нещодавно додалася й електронна трудова книжка.

Доступ до всіх послуг, що надаватиметься на базі Єдиної інформаційної системи соціальної сфери, планують здійснювати через портал «ДіЯ». Всі фінансові операції, пов’язані з наданням будь-яких видів державної підтримки, проходитимуть через створене Соціальне казначейство. Виплати будуть автоматизовані, гроші одразу зараховуватимуться на банківські рахунки отримувачів допомоги.

Таким чином, впровадження Єдиної інформаційної системи соціальної сфери дозволить розв’язати одразу декілька застарілих проблем.

Для громадян:

  • скорочення часу на оформлення будь-яких соціальних виплат чи послуг,
  • можливість в одному пункті звернення вирішити всі питання щодо отримання різних видів соціальної підтримки,
  • можливість одержати державну допомогу дистанційно, не виходячи з дому у смартфоні,
  • обслуговування незалежно від місця проживання (реєстрації),
  • захист від свавілля чиновників.

 Для держави:

  • запобігання корупції в процесі надання соціальної допомоги,
  • скорочення соціальних видатків за рахунок впорядкування виплат та верифікації їх одержувачі,
  • зменшення вдвічі видатків на адміністрування та утримання бюрократичного апарату,
  • впровадження електронного документообігу в соціальній сфері,
  • повний контроль соціальних видатків.

Світлана Денисенко, «Донеччина. ЗмІнИ»


Підписатись
Повідомте про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі