Що робити, якщо у вас виник «старий» борг за світло


2071
коментарі відсутні

Краматорці масово отримують повідомлення про те, що винні гроші за спожиту до 2019-го року електроенергію. А пенсіонерка з Краматорська Раїса Прудка вимушена була двічі сплатити «старий» борг.

 

«Ми не повертаємо гроші»

 

У серпні минулого року жінка отримала повідомлення про заборгованість за світло в розмірі 553 грн. Ці гроші вона начебто була винна з 2018-го року, хоча краматорчанка впевнена, що боргів у неї не було, тому що завжди справно платила за електроенергію. Попри це, Раїса Павлівна все ж вирішила сплатити заборгованість.

Але на початку грудня до неї додому прийшли співробітники Краматорського РЕМ з наміром відрізати світло. Коли пенсіонерка спитала, за що, то їй сказали про той самий «старий» борг у 553 грн. Вона показала квитанцію, що усе сплачено, і ледь вмовила не відключати її квартиру від електроенергії.

«Я пішла до РЕМ розбиратися, мені сказали, що в банку не на той рахунок надіслали гроші, що у них немає цих грошей і мені потрібно сплатити борг», – каже Раїса Павлівна.

 

Цими днями у центрі обслуговування клієнтів Краматорського РЕМ вишукувалися довжелезні черги, люди прийшли розбиратися зі «старими» боргами

 

Краматорчанка звернулася на урядову «гарячу лінію» і отримала відповідь за підписом заступника мера Краматорська Сергія Боєвського. У документі мовилося про те, що компанія-електропостачальник «ДТЕК Донецькі електромережі» розділилася на дві компанії, і через цю реорганізацію змінилися розрахункові рахунки.

Проте значна кількість абонентів за звичкою сплатили вартість спожитої електроенергії на колишні рахунки. Раїсі Павлівні порадили звернутися до банку, в якому вона сплачувала борг, отримати лист про повернення грошей і віднести його до РЕМ.

«Я пішла до банку, взяла листа, що [гроші] відправили не на той рахунок, і що просять повернути їх. Я прийшла [до РЕМ] з тим листом, а вони кажуть: «Ні! Ми не повертаємо гроші. А якщо не заплатите, ми вам відключимо світло». Ми ще раз заплатили 553 гривні [вже на правильний рахунок], знову я ходила до РЕМ, але мені сказали, що не повернуть гроші», – розповідає Прудка.

Раїса Павлівна – не єдина у Краматорську, хто зіткнувся з боргами за електроенергію за 2018-й рік. За інформацією, яку ми отримали у «ДТЕК Донецькі електромережі», у місті 15 тисяч домогосподарств мають «старі» борги. Виплати для близько 12 тисяч абонентів складають менше 500 грн.

 

Що сталося

 

1 січня 2019 року в Україні стартував перший етап державної реформи енергоринку. До цього часу підприємства, які постачають електроенергію, повинні були відокремити оператора системи розподілу від виробництва, передачі та постачання електрики.

Виконуючи вимоги законодавства, 1 січня 2019 року ПАТ «ДТЕК Донецькі електромережі» було розділено на два підприємства – оператора системи розподілу АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» та постачальника універсальної послуги ТОВ «Донецькі енергетичні послуги».

До 31 грудня 2018 року краматорці розраховувалися за спожиту електроенергію з ПАТ «ДТЕК Донецькі електромережі». Після цього за світло платять «Донецьким енергетичним послугам», які зараз працюють під брендом YASNO. Тому «старі» борги – це ті, що сформувалися перед попереднім постачальником до 1 січня 2019 року, і їх потрібно сплачувати саме йому.

«Уже в квитанціях за січень 2019 заборгованість за минулі періоди не вказувалася, адже продавати електрику жителям Донецької області почала інша компанія [YASNO]. Після старту реформи, тобто з 1.01.2019, «ДТЕК Донецькі електромережі» виконує функції виключно оператора системи розподілу», – розповіли у прес-службі ДТЕК.

«Є чимало випадків, коли люди потрапляли в списки боржників, просто втративши квитанцію і забувши її сплатити. Компанія дбає про комфорт клієнтів, тому закликає уважно перевірити наявність боргу. Повторне підключення коштуватиме від 82 до 345 гривень. Воно стане можливим тільки після сплати боргу та забере до трьох робочих днів», – сказали в компанії.

«Приводом до відключення може стати навіть не дуже значна на перший погляд сума боргу у 200 грн. Однак, за законом, це вже є достатньою підставою, щоб клієнта відключили від електромережі. У разі несплати боргу, компанія, відповідно до порядку, передбаченому законодавством, повинна від’єднувати боржників від мереж», – додали у ДТЕК.

 

Що робити

 

Для отримання інформації про борги, що сформувалися до 1 січня 2019 року, не обов’язково йти до РЕМ і стояти там в черзі. Для цього є кілька способів:

У Міністерстві енергетики та навколишнього середовища України споживачам, які зіткнулися зі «старими» боргами за світло, рекомендують звернутися до АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» для звірки розрахунків за спожиту електроенергію та надати квитанції про її оплату у минулих розрахункових періодах.

Якщо між споживачем та постачальником виникли спірні питання при складанні акту про порушення, при визначенні розміру суми збитків, належної до оплати, а також при здійсненні платежів, то вони вирішуються у судовому порядку.

У Мінекоенерго також зазначили, що споживач має право змінити електропостачальника (але в нього повинна бути відповідна ліцензія) та укласти з ним новий договір про постачання електрики.

 

Олексій Ладика, «Донеччина. ЗмІнИ»