Початок кінця епохи облавтодорів


1790
коментарі відсутні

Початок кінця епохи облавтодорів

Надзвичайно актуальна проблема України – дороги. Одна з причин поганого стану автотрас в країні – застаріла та занадто некваплива система нагляду за дорогами. В кожній області ними опікуються дві структури – Служба автомобільних доріг та Облавтодор. Служба – балансоутримувач трас, Облавтодор – постійний підрядник, який траси обслуговує. Нажаль, обидві структури (зокрема в Дніпропетровській області) дуже громіздкі структурно, мають застаріле обладнання та керуються заплутаними бюрократично правилами роботи. Тому, навіть коли Держбюджетом виділяються чималі кошти на ремонт доріг, до самого ремонту справа, як правило, не доходить.

У Дніпропетровській облдержадміністрації нарешті вирішили цю проблему: тепер траси області обслуговують приватні компанії. За словами радника голови ДніпроОДА Юрія Голика, адміністрація області, паралельно зі Службою автомобільних доріг запустила в ProZorro тендери на ремонт та обслуговування доріг між населеними пунктами області. За результатами торгів тендери на обслуговування доріг і отримали приватні компанії, які вже були перевірені раніше на ремонтах в межах населених пунктів (тільки за 2018 рік в області відремонтовано до 5000 км). Тепер ці компанії отримали право на ремонт трас між населеними пунктами. Сталося це завдяки чіткій позиції голови Укравтодора Славоміра Новака – торги є торги, ніякого протекціонізму.

«Ми давно виступаємо за передачу максимуму функцій держави приватним компаніям. Облавтодор вже давно в нашій області капітальним ремонтом трас не займався. Капітальний ремонт – тільки великі приватні компанії. Кожна така компанія це сотні мільйонів гривень інвестицій в технології, людей і техніку щороку. Кожна така компанія це нові робочі місця. Кожна така компанія це податки до місцевих бюджетів», – пояснив Юрій Голик.

В ДніпроОДА рік за роком методично підвищували технічні вимоги до компаній, які беруть участь в торгах на капітальний ремонт доріг в населених пунктах і, таким законним способом, прибрали всі фірми-одноденки і дрібні компанії без власної техніки і власних заводів по ремонту доріг в області.

«Ще в 2015-му році простим моніторингом закупівель Облавтодору ми публічно показали злодійство тодішнього його керівництва. Кожен наступний керівник ставав фігурантом нових кримінальних справ. А на вакантні місця вибувають, на зарплату в кілька тисяч гривень, приїжджали кандидати в светрах, вартістю в їх річну зарплату», – згадав Юрій Голик початок діяльності ДніпроОДА в цьому напрямку.

За словами радника очільника адміністрації області, єдиний цінний актив, який є в Облавтодорі – це люди. Прості працівники, які на застарілій техніці і з мізерними зарплатами щозими краще за всіх в Україні чистили траси області від снігу; керівники філій, які не маючи нормальних умов організовували роботу. Завдяки цим людям за минулі 4 роки Дніпропетровська область жодного разу не закрила свої дороги на проїзд транспорту через негоду.

«Упевнений, вже з понеділка, всіх співробітників Облавтодору розберуть приватні дорожні компанії. В області багато роботи і людей не вистачає. Тепер ці люди будуть працювати на новій техніці, в приватних компаніях і з нормальними зарплатами і соціальними пакетами. Працювати в компаніях, заточених на результат, а не на проїдання і нескінченний процес», – виказав сподівання Юрій Голик.

Наступна мета ДніпроОДА – це передача всіх трас в області від Укравтодору до ОДА з жорстким закріпленням джерел їх фінансування пропорційно протяжності трас в кожній з областей, що, за словами радника, повністю виключить можливість ручного розподілу грошей між областями і дозволить кожній області планувати по роках обсяги капітального ремонту доріг.

«Це тиха реформа, яку ми планомірно впроваджували 4 роки. Це до питання про швидкість реформ і швидких перемогах. 4 роки ми ростили дорожньо-будівельні компанії в області, переконуючи їх вкладати в себе гроші і купувати нову техніку і заводи. 4 роки ми щороку збільшували кількість грошей з обласного бюджету на капітальний ремонт доріг. 2 роки ми переконували дорожньо-будівельні компанії зайти на ринок обслуговування доріг і скласти конкуренцію Облавтодору. 2 роки ми переконували приватні компанії, що це не жарт і держава ліквідує частину себе. Нам повірили. Це цінно», – сказав радник очільника адміністрації області.

«Спасибі всім платникам податків Дніпропетровської області. Все, що ми будуємо – це сплачені вами податки і Децентралізація», – традиційно закінчив свій допис в соцмережі на тему Облавтодору Юрій Голик.


Підписатись
Повідомте про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі