Освіта Донеччини в умовах карантину


2899
2 коментарі

Освіта Донеччини в умовах карантину

Закриті школи й дитсадки, уроки та екзамени в дистанційному форматі та відмова від останніх дзвоників – такі міри запроваджені, щоб не допустити поширення коронавірусної інфекції.

Зважаючи на вимоги карантину, вимушені були перебудувати звичні графіки та підходи до навчання і вчителі, і учні, і батьки. Проте освітяни вважають, що навіть при поверненні до старого формату роботи, система навчання зазнає глобальних змін.

Маленькі діти – великі вимоги

Закриття на карантин дитячих садків завдало чимало клопоту батькам. Якщо старших дітей іноді можна залишити самих на певний час, то з малечею це неприпустимо. І ось нарешті уряд дозволив відкривати садочки, але видав рекомендації, виконати які дуже складно.

По-перше, кількість дітей у групах не повинна перевищувати 10 осіб. Як відібрати тих, кому потрібніше, якщо більшість садків у нас переповнена? До того ж, не всі заклади в силу конструктивних особливостей відповідають вимогам – роздільні входи, окремі приміщення тощо.

Також складно виконати вимогу щодо забезпечення садочків достатньою кількістю дезінфікуючих засобів, паперових рушників, безконтактних термометрів, захисних масок та рукавичок для робітників. Подібні видатки не були закладені у бюджетах громад.

Наприклад, у Костянтинівці підрахували, що на протиепідемічні заходи потрібно щонайменше 200 тисяч гривень щомісяця. У Донецькій облдержадміністрації розробили «дорожню карту» відкриття садочків, але грошей не обіцяють.

«Задля безпеки дітей необхідно забезпечити виконання всіх санітарних вимог. Тільки за таких умов органи місцевої влади мають приймати рішення про відкриття дошкільних навчальних закладів», – наголосила Тетяна Сідашева, директорка департаменту освіти та науки ДонОДА.

За час поширення коронавірусної хвороби з усіх заражених в Україні діти складають 15 відсотків. Іноді хвороба протікає дуже важко. Тому у Всеукраїнської Асоціації працівників дошкільної освіти вважають, що відкривати дитсадки зарано.

«Місцева влада, приймаючи рішення про відкриття, повинна спочатку адекватно оцінити епідситуацію в регіоні, а потім забезпечити дитсадки всім необхідним», – підкреслила Ніна Омельяненко, голова правління Асоціації.

 

Шкільні уроки онлайн, ЗНО офлайн

 

Закриття шкіл на карантин не передбачало ані скорочення учбових програм, ані відміни контрольних та екзаменів. Тому учням і вчителям довелося терміново переходити на нову форму навчання – дистанційну. В Донецькій області вже був досвід такої роботи: 10 шкіл і раніше надавали освіту дітям з тимчасово непідконтрольній території. У скорочений термін цей досвід було запроваджено на всій території області.

«Були проблеми з використанням освітніх платформ, з відсутністю у учнів комп’ютерів, певних навичок у вчителів. Але десь на другому-третьому тижні карантину всі школи опанували дистанційне навчання. Хоча його вряд чи назвеш повноцінним – не можливо перевірити, чи самостійно дитина виконує завдання. Однак процес йде, і до 15 червня учні отримають підсумки цього навчального року», – розповіла Ольга Барабаш, начальниця Костянтинівського управління освіти.

На початку наступного навчального року буде виділений час для перевірки рівня знань школярів, щоб по жодній темі, що припала на період карантину, не залишилося прогалин.

Попереду у випускників – Зовнішнє незалежне оцінювання. Вчителі разом з учнями працюють над підготовкою до тестування і обіцяють не залишити своїх підопічних до самого його проведення. Ще протягом місяця ця робота триватиме у дистанційному режимі.

Основна сесія має розпочатись наприкінці червня, і пройде вона офлайн. Тобто процедура складання тестів не змінилася, лише додалися вимоги щодо забезпечення санітарно-епідемічних норм.

Освіта Донеччини в умовах карантину - Фото №1

Для випускників з тимчасово непідконтрольної території, які зараз не можуть перетинати КПВВ, варто дочекатись 22 червня, коли планується завершення «червоного» режиму в Донецькій і Луганській областях, введеного Командувачем Об’єднаних сил.

«Якщо КПВВ все ж таки будуть закриті на той час, то є можливість у 5-денний термін подати заяву на додаткову сесію за спрощеною процедурою. Якщо епідситуація в цілому зміниться, то це торкнеться усіх, а не тільки випускників з тимчасово непідконтрольній території», – зазначила Лариса Лащенко, заступниця директора Донецького регіонального центру оцінювання якості освіти.

Ще одна значуща подія для старшокласників – випускний бал. Поки що ясності у цьому питанні немає, все залежить від графіку послаблення карантинних заходів. Небезпечний вірус, звичайно, не дозволить провести випускні вечори традиційно. Адже безпека і людське життя – понад усе. Тому наразі у громадах розглядають різні варіанти, які б дозволили відтермінувати чи провести свято з дотриманням усіх протиепідемічних норм.

Теж саме й з літніми пришкільними таборами. Їх відкриття можливо за рішенням місцевих комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій. І обов’язково – за умови дотримання санітарних вимог.

 

Інклюзивна освіта

 

Інклюзивно-ресурсні центри також з 12 березня перебувають на карантині. Втім до 1 вересня ними має бути проведено комплексне оцінювання дітей з особливими освітніми потребами. Саме за таких умов вони можуть розраховувати на додаткові заняття з вузькими спеціалістами, як то логопед чи психолог. За висновками ІРЦ також набирають спеціалізовані чи інклюзивні групи та класи, формують навчальні програми.

«З відновленням роботи центрів, а це очікується 1 червня, основні зусилля будуть спрямовані на те, щоб надолужити втрачений час. Оцінювання освітніх потреб дитини не відбувається за один прийом. До того ж, доведеться дотримуватись норм соціального дистанціювання та санітарної обробки поверхонь після кожної дитини. Тому радимо батькам вже зараз оформлювати онлайн-заявки на оцінювання», – пояснила Оксана Бобнева, директорка ІРЦ Костянтинівки.

 

Карантин додав роботи і відкрив перспективи

 

Викладачам і студентам вищих навчальних закладів теж довелося швидко переналаштовуватись на дистанційне навчання. В нагоді стали електронні курси з предметів, які є у більшості університетів, а також освітні електронні платформи. Втім труднощів не уникнули.

«Дистанційна освіта вимагає значно більше часу, ніж аудиторна. Викладачам доводиться перевіряти багато письмових робіт, а студентам – писати їх. Втім для них це дуже класний досвід отримання навичок пошуку та обробки великих масивів інформації, використання інтернет-простору. У майбутньому житті студенти будуть готові до різних форматів роботи або здобування іншої освіти. І будуть дякувати за це карантину», – впевнений Антон Лягуша, викладач Національного університету біоресурсів та природокористування.

Тож, освітяни Донеччини та їхні підопічні прийняли карантинний виклик, змогли налаштувати роботу та вийшли з нього оновленими: здобули корисний досвід, який зможуть використовувати у майбутньому. У профільному міністерстві навіть планують удосконалити форму дистанційного навчання.

«Певні елементи дистанційного навчання ми будемо використовувати і в наступному навчальному році. Переконана, що ті нові інструменти, які опанували наші вчителі, точно знадобляться нам у подальшому. Для цього оновлюємо електронну платформу, яка дозволить бути більш готовими до подібних викликів», – повідомила Любомира Манзій, в.о. Міністра освіти та науки України.


Підписатись
Повідомте про
2 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Наталія
3 місяці тому

Не таке вже і гарне це дистанційне навчання. Коли одна дитина і мама не працює то гарно,можна півдня посвятити на допомогу дитині у навчанні. А ось коли у родині троє або більше дітей, то як їм можна встигнути пояснити весь матеріал? А коли поганий інтернет? А в деяких сім’ях зовсім нема комп’ютера. Також діти різні, одні можуть почитати і все запам’ятають, а інші під час читання погано запам’ятовують, вони легше все сприймають на слух. Батьки працюють і увечорі, після роботи, дуже важко декільком дітям пояснювати шкільний матеріал. До того ж, у батьків нема педогогічного досвіту, не завжди вдається пояснити дитині так, щоб вона зрозуміла. У школі кожен предмет веде різний вчитель. А коли у сім’ї, наприклад, троє дітей-школярів, то як одна людина може пояснити матеріал усім троїм, та ще й допомогти зробити домашне завдання. Хтось може сказати, нехай уроки роблять самі, привчайте дитину до самостійності. Так, я згодна, але, по-перше, сучасна шкільна програма для самостійного вивчення трохи складна, а по-друге, усі діти різні. І більшості дітей батьки допомагають, як у вивченеі матеріалу, так і з домашнім завданням. А головне, діти, навчаючись дома, гірше запам’ятовують, їм не хватає спілкування з однолітками, вчителями, вони стають менше активними, а головне – вони втрачають бажання вчитися. У мене троє дітей, я багато спілкуюся з іншими батьками і дуже часто чую розповіді про те, що діти, при виконанні завдань часто списують з книжок, або з інтернету (особливо коли виконують контрольні), тому у них гарні оцінки, але знань немає. І якщо ми хочемо, щоб наше майбутнє покоління було розумним, могло мислити и висловлювати своє мислення, то тоді наші діти повинні навчатися у школі, а вчити їх повинні вчителі, які уміють правильно та доступно пояснити їм все. І я дуже сподіваюся, що наш президент і міністерство освіти, якщо вони зацікавлені у зростанні розумного покоління, зроблять все, щоб діти навчалися не дома, а у школі

Натадбя
3 місяці тому

Боюсь даже спрашивать. Славянск и Краматорск – города, где пройдет ЗНО, а также города, в которых усилили карантинные меры. Как сдавать экзамены?