Оформити субсидію чи допомогу на дітей буде можливо у кожній громаді Донеччини


2221
коментарі відсутні

Оформити субсидію чи допомогу на дітей буде можливо у кожній громаді Донеччини

Об’єднані громади Донецької області отримали функції з реалізації державних програм соцзахисту в рамках проєкту «Соціальна громада». Проєкт передбачає надання адміністративних сервісів соціального характеру за допомогою електронного документообігу між ОТГ та регіональними управліннями соціального захисту.

Мешканці Донеччини вже звикли до роботи в їхніх громадах сучасних і комфортних Центрів надання адміністративних послуг. Але для призначення субсидії або іншої соціальної допомоги людям іноді доводиться «їхати у район», щоб подати заяву в управління соцзахисту. Тепер ці послуги стануть більш наближеними до мешканців і зможуть надаватися навіть у старостинських округах.

 

Як це працює

 

Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» – це програмний комплекс, що дозволяє приймати документи на оформлення виплат максимально наближено до мешканців ОТГ. Для його роботи потрібно лише облаштоване робоче місце, комп’ютерна техніка, інтернет та навчений фахівець. Прийом документів від громадян можуть здійснювати навіть старости, тобто послуги наближені не тільки до ОТГ, але й до мешканців кожного старостату. Тож даний сервіс має бути доступним навіть у маленькому населеному пункті.

У єдиному інформаційному середовищі цього програмного комплексу об’єднуються офіси прийому заяв та офіси обробки документів. Наприклад, якщо людина хоче отримати субсидію, то вона може подати документи у своєму населеному пункті (наприклад, у ЦНАПі), а звідки вони в електронному вигляді в той же день потраплять до підрозділу соціального захисту населення, де прийматиметься рішення про призначення даної допомоги.

Наразі деякі ЦНАПи приймають документи на соцпослуги, але передають їх на обробку лише раз на тиждень. Це затримує процес і змушує людину чекати отримання державної допомоги. Запровадження програмного комплексу «Соціальна громада» дасть змогу того ж дня передавати на обробку прийняті електронні копії документів.

Таким чином, для населення з’явилась можливість оформити та отримати державну соціальну допомогу ближче до місця проживання, а не їхати за нею до управління соцзахисту населення – у сусіднє місто чи районний центр. Також можна відстежити стан розгляду заяви.

Наразі комплекс «Соціальна громада» дозволяє оформити 67 соцпослуг, найпопулярніших серед населення. Зокрема, це допомога у зв’язку з вагітністю та пологами непрацюючим жінкам, при народженні дитини, одиноким матерям, малозабезпеченим сім’ям, особам з інвалідністю, а також житлові субсидії, виплати внутрішньо переміщеним особам тощо. Весь перелік послуг можна переглянути тут.

Варто зазначити, що функціонування комплексу передбачено лише для ОТГ, і стимулюється на рівні держави. У Державному бюджеті на 2020 рік закладено 150 млн грн для компенсації частини витрат на реалізацію державних програм соціального захисту населення.

Грошову компенсацію можуть отримати виконавчі органи сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад – за умови, що вони приймають документи для призначення соціальної підтримки та передають їх підрозділам соцзахисту виключно в електронній формі за допомогою програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада».

 

«Соціальна громада» на Донеччині

 

Минулого року програмний комплекс «Соціальна громада» у якості пілотного проєкту був запроваджений лише у 40 ОТГ України. Долучилися до нього й чотири громади Донецької області – Миколаївська міська ОТГ, Званівська сільська ОТГ, Черкаська селищна ОТГ, Соледарська міська ОТГ.

Показові приклади саме маленьких сільських громад, мешканцям яких раніше доводилося їхати до районного центру, щоб оформити соціальну допомогу. Так у Званівській ОТГ, після підключення до програмного комплексу «Соціальна громада», соціальні послуги почали надавати із застосуванням електронного документообігу. Заявнику потрібно лише звернутись до відділу надання адміністративних послуг у своїй громаді.

Після цього навчений адміністратор оформлює «електронну» справу і протягом одного робочого дня відправляє її до управління соціального захисту населення Бахмутської райдержадміністрації. Електронні документи, які надходять від відділів надання адмінпослуг або від ЦНАПів, опрацьовуються підрозділами соцзахисту у термін, не пізніше трьох днів. Це значно спрощує процес звернення за призначенням державних соціальних допомог та скорочує терміни їх призначення.

З початку цього року до програмного комплексу «Соціальна громада» вже приєдналися Андріївська та Іллінівська сільські ОТГ. Готуються запровадити  в себе послугу Сіверська та Лиманська міські ОТГ, Шахівська сільська ОТГ та Олександрівська селищна ОТГ. Загалом по Україні, станом на 14 травня 2020 року до ПК «ІІС «Соціальна громада» успішно приєднались 179 ОТГ.

Міністерством соціальної політики затверджено наказ, яким спрощено процедуру приєднання ОТГ до програмного комплексу «Соціальна громада». Процедура займає кілька тижнів.

У Міністерстві цифрової трансформації розробили покрокову інструкцію, як запровадити у ЦНАПі надання соціальних послуг. В ній запропоновано три різні моделі «заведення» соцпослуг у громаду.

 

Світлана Денисенко, «Донеччина. ЗмІнИ»


Підписатись
Повідомте про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі