Краматорські підприємці мріють змінити формат освіти в Україні


3113
коментарі відсутні

Краматорські підприємці мріють змінити формат освіти в Україні

«Освітня техно-лабораторія» – так називають співзасновники компанії «3D.Farm» комплекти з 3D-принтером, моделями для робототехніки, запасними частинами та комплектами пластику для друку. Вони поставляють подібні лабораторії в школи Києва, Житомира, Полтави та деяких шкіл Донецької ОТГ.

Завдяки цим «Освітнім техно-лабораторіям» можна змінити форму навчального процесу в усіх класах, від першого до одинадцятого.

 

Що представляє собою 3D-лабораторія

 

«Освітня техно-лабораторія» – це укомплектована система, мінімальний набір якої включає 3D-принтер, моделі для робототехніки, запасні частини та комплекти пластику для друку.

«Немає універсальної лабораторії – кожну ми комплектуємо під потреби конкретної школи, – розповідає один із засновників «3D.Farm» Сергій Гаков. – Але підхід єдиний: цього комплексу і комплектуючих до нього повинно бути достатньо для того, щоб протягом року вчителі та діти могли друкувати необхідні вироби для занять на уроках початкової школи, для проведення лабораторних робіт, а також щоб повноцінно працював гурток робототехніки».

Сергій Гаков наголошує, що цінною відмінністю їх лабораторії є готові 3D-моделі для лабораторних занять. На їх основі можна вивчати роботу різноманітних механізмів. І давати завдання дітям з різним рівнем підготовки.

 

Краматорські підприємці мріють змінити формат освіти в Україні - Фото №1

У кожній з цих коробок по 50 кілограмів лабораторного обладнання, інструментів і елементів мехатронних систем.

 

Можливості 3D-лабораторії у школі

 

Говорячи про 3D-принтер, більшість уявляє машину, яка просто друкує вироби з пластику. Насправді можливості такої лабораторії набагато ширші:

  • Проведення занять з робототехніки для навчання проєктуванню, розробці, експлуатації роботів, будівництва.

«Багато хто пов’язує робототехніку та конструктори Lego. Але в цих конструкторах обмежені можливості для того, щоб будувати та комбінувати роботів. На якомусь етапі діти вже все спробують, і їм стане нецікаво. Тоді як 3D-принтер дозволяє завжди створювати нові моделі – тут немає обмежень», – впевнений Сергій Гаков.

  • Виготовлення витратних матеріалів для проведення лабораторних робіт на фізиці, математиці, хімії, біології, географії.

«Суттєво покращити якість засвоєння знань можна, якщо на уроках давати учням можливість доторкнутися до всього руками. Ні школярі, ні вчителі не повинні переживати, що щось зламається. Для цього 3D -лабораторії оснащені такою кількістю матеріалів, які дозволяють протягом року щодня друкувати нові пластикові вироби», – розповів Сергій Гаков.

  • Створення виробів, за допомогою яких можна проводити навчання в початкових класах. Діти набагато краще засвоюють матеріал, якщо він має гарну візуалізацію та до нього можна доторкнутися.
  • Дизайн сувенірної продукції для шкіл – це може бути як брендована продукція, яка буде ідентифікувати навчальний заклад, так і сувеніри для учнів в рамках шкільних конкурсів.
  • Можливість інтеграції в навчання дітей з особливими освітніми потребами.

 

Лабораторій недостатньо – треба навчати вчителів

 

Сергій Гаков запевняє, що найсучасніше та корисне обладнання буде простоювати, якщо вчителі не будуть обізнані стосовно роботи з ним.

«Незважаючи на те, що 3D-принтери максимально прості в управлінні, вчителі мають вміти з ними працювати. Це не обов’язково комп’ютерна чи фізико-математична освіта за фахом. Головне – бажання вчитися та застосовувати креативний підхід до проведення занять», – вважає Сергій Гаков.

За його словами, вони організовують навчання вчителів, а потім ще забезпечують річну підтримку. Це дозволяє застосувати на практиці отриманні знання. А якщо щось не виходить, можна завжди звернутися за консультацією.

 

Брак фінансування на 3D-лабораторії

 

Сьогодні школи хоч і мають право на ведення окремої бухгалтерії, але загалом вона централізована. Окрім постійних витрат, якщо кошти і виділяються, то частіше за все – на ремонти чи утеплення. А оновлення матеріально-технічної бази йде за остаточним принципом.

«Ми зіткнулися з тим, що 3D-лабораторії замовляють школи з Києва, Житомира, Полтави. В Донецькій області це були тільки школи в ОТГ, які отримали кошти і вирішили оновити свою базу», – поділився Сергій Гаков.

Отже 3D-лабораторії можуть бути гарною базою для змінення підходів до навчання. На жаль, через брак коштів чи нестачу кваліфікованих кадрів в школах, Донецька область поки що не запроваджує подібні ініціативи централізовано.

 

Наталія Боровська, «Донеччина. ЗмІнИ»

 

Краматорські підприємці мріють змінити формат освіти в Україні - Фото №2


Підписатись
Повідомте про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі