Краматорці змогли самоорганізувалися на карантині


4511
коментарі відсутні

Краматорці змогли самоорганізувалися на карантині

Карантин, який був запроваджений через загрозу коронавірусу, приніс багато незручностей у наше звичне життя. Але краматорці показали, що можуть самоорганізовуватися для вирішення проблем. Ми розкажемо про кілька таких прикладів.

 

Транспорт

 

Перша незручність, яка виникла майже одразу після запровадження карантину, це відсутність транспортного сполучення. Уряд своєю постановою №211 скасував приміські, міжміські та міжобласні пасажирські перевезення, але необхідність кудись поїхати нікуди не зникла навіть попри загрозу коронавірусу.

Багато краматорців працюють у сусісдніх містах – Слов’янську, Дружківці, Костянтинівці. І навпаки – багато мешканців навколишніх міст приїздять на роботу до Краматорську.

Сергій – дружківець, але працює продавцем у магазині інструментів у Краматорську. Він розповідає, що коли припинилося транспортне сполучення між містами, його деякий час підвозив земляк, який також працює у Краматорську. Потім магазин Сергія теж опинився під забороною, довелося перейти в онлайн, і необхідність їздити до сусіднього міста відпала.

Але окрім роботи є й інші нагальні причини поїхати до сусіднього міста попри карантин. Наприклад, лікуватися або… причепуритися. Краматорець Максим вже довгий час робить зачіску лише в одному з барбершопів у Слов’янську і він не проміняє його на жодну краматорську перукарню. Він мав їхати 4 квітня, але тоді і транспорт не працював, і салони краси закрили. Тож коли уряд дозволив перукарням відновити роботу, Максим вже на наступний день записався до свого майстра. Але проблема – між Краматорськом та Слов’янськом тоді не було автобусного сполучення. Максим вийшов до “Амстора” і там сів у попутній автомобіль, заплативши за проїзд 20 грн. Свої пригоди краматорець описав на своїй сторінці у Facebook.

Для того, щоб їздити до сусідніх міст не так проблемно і більш надійно, краматорці почали кооперуватися через найбільш популярний у місті месенджер Viber. Там створили щонайменше дві групи для вирішення транспортних проблем – “Подвези Краматорск” і “Попутчик Краматорск”. У першій групі – понад 5800 користувачів, у другій – понад 830.

Групу “Попутчик Краматорск” створив Олександр Кухарчук – він був також координатором ініціативи “Підвези лікаря” у Краматорську (ми розповідали про неї раніше).

“Водій. 18.00. Краматорськ – Дружківка – Костянтинівка. За ціною автобуса”. “Пасажир. Добропілля – Краматорськ, на 28 число, ранок” – такі повідомлення залишали учасники групи у загальному чаті, а вже потім – якщо знаходили попутників, домовлялися про конкретику у приватних повідомленнях.

Олександр поставив умову для учасників групи – проїзд автомобілем має коштувати стільки ж, скільки коштував проїзд в автобусі до карантину. Після того, як карантин послабили і дозволили відновити транспорте сполучення між містами, група “Попутчик Краматорск” все одно продовжує існувати.

“Станом на зараз все без змін – там жодної реклами чи агітації. Все виключно по справі – попутний підвіз за ціною автобусного квитка. Кількість учасників стабільна плюс мінус. Оголошення про поїздки так само там публікуються”, – розповів Олександр.

 

Ринки і торгівля

 

Коли через карантин закрили ринки та непродуктові магазини, багато підприємців залишилися без джерела прибутку. Але так само втратили і клієнти, які звикли купувати на ринку. Більше того, через карантин не можна було придбати багатьох речей – наприклад, деталей для ремонту автомобіля, одягу, взуття тощо.

“Мій бізнес, мій дохід, з якого я маю гроші, його просто не стало. Тепер я просто сиджу вдома”, – розповідала наприкінці березня Альона, яка продавала гардини та засоби для шиття на ринку.

“Невідомо, скільки це все триватиме. У мене є і постійні клієнти, і раптом що, я можу у телефонному режимі прийняти замовлення і його виконати. Але якщо усе буде зовсім “глухо”, то опублікую інформацію на Інтернет-сторінці: “Пишіть, телефонуйте”, – казала вона.

Згодом можливість ринковикам продавати свій товар через соцмережі стала реальністю. Кілька людей створили у Facebook групу “Рынки Краматорска здесь”, і дуже швидко вона стала однією з найбільших краматорских груп у цій соцмережі – зараз там понад 18 тисяч користувачів. Щоб залучити якомога більше потенційних покупців, організатори проводили конкурси серед користувачів.

Підприємці безкоштовно розміщували у цій групі оголошення про свої товари чи послуги, а покупці через Facebook шукали те, що їм треба, і продавців, в яких звикли щось купувати офлайн, але контактів не мали.

Альона теж розміщувала свої оголошення, і навіть розширила асортимент своїх товарів – почала продавати захисні маски-пітта різного кольору.

Після того, як ринки у Краматорську відновили свою роботу, група у Facebook продовжує існувати і досить активно. Там досі публікуються оголошення, а організатори групи влаштували новий конкурс – цього разу вже для продавців.

 

Олексій Ладика, “Донеччина. ЗмІнИ”


Підписатись
Повідомте про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі