Інноваційні платні програми в краматорських школах


1970
коментарі відсутні

Інноваційні платні програми в краматорських школах

“Інтелект України”, “Розумник”, “Дослідник” – це не повний перелік програм, які на платній основі пропонують батькам першокласників в деяких школах.

Чи кращі ці програми? Скільки вони коштують? Та які школи в Краматорську підтримують їх впровадження?

 

Перший досвід – позитивний

 

Вперше у Краматорську програму “Інтелект України” запровадили два роки тому. По ній став займатися перший клас економіко-гуманітарного ліцею №8 ім. Василя Стуса.

“Ми ознайомилися з програмою, вона нам сподобалася, і ми запропонували батькам вчитися по цій методиці. Вона має математично-природничий ухил та швидкий темп – види діяльності змінюються дуже швидко, – розповіла директорка ліцею № 8 Вікторія Калініна. – Коли наша школа переходила на модульно-розвиваючу систему, ми працювали з психологами, і вони повторювали: дитина після 30 хвилин роботи не сприймає інформацію, їй треба 5-10 хвилин відпочити. Також зараз є дані, що якщо на 8 секунді ви не залучили, не зацікавили дитину, то вона вже не з учителем. Тільки 8 секунд – настільки зараз діти активні. І настільки динамічною повинна бути програма. А заняття за програмою “Інтелект України” побудовані так, що постійно змінюються види діяльності”.

Вчителі самі їх не вигадують. Разом з підручниками та зошитами вони отримують програмне забезпечення, необхідні для уроків презентації, музичні вставки та роздатковий матеріал. Власне, вчителі, які приймають участь в програмі “Інтелект України”, окрім навчання НУШ проходять додаткові тренінги.

“Про цю програму я вперше дізналася 5 років тому. І рівень знань дітей, які навчаються за цією методикою, вищій. Оскільки дається практична інформація, добре побудована логіка, критичне мислення, багато ігрових моментів”, – відмітила Вікторія Калініна.

 

Весь клас залишається в групі подовженого дня

 

На 2019-2020 навчальний рік перший клас за програмою “Інтелект України” відкрили також в 3-й школі.

“На батьківські збори ми запросили педагогів з 8-го ліцею – були схвальні відгуки про програму, – розповіла директорка ЗОШ №3 Жанна Серікова. – Діти з цього класу працюють на своїх уроках. А потім ще всім класом залишаються в групі подовженого дня – це дозволяє впроваджувати додаткові інтелектуальні ігри та розвиваючі завдання. Батьки задоволені результатами навчання. І ми вже набрали 20 охочих займатися за програмою “Інтелект України” в новому навчальному році”.

В школі №3 восени також намагалися запровадити ще один новий інноваційний Всеукраїнський освітній проєкт “Я-дослідник 2.0″. Це також додаткова платна програма – зошити на кожен місяць коштували 230 гривень. Програма передбачала включення учнів у практику виконання різноманітних завдань дослідницького характеру, створення STEM-проєктів практичної спрямованості. Але говорити про результати поки що зарано. Оскільки діти провчилися за цією програмою менше місяця, після чого розпочався карантин.

 

Більш високий темп роботи

 

Вчитель інформатики в школі №16 Андрій Лук’яненко, де також займаються за програмою “Інтелект України” наголошує, що дана методика привчає дітей працювати дуже швидко:

“В Україні є школи, які почали працювати з “Інтелект України” набагато раніше. Цього року я, як регіональний тренер, відвідував Харківський ліцей. Там є діти, які переходять вже до 5 класу. І ці учні набагато швидше вирішують задачі. Вони застосовують принцип “навчання через дію”, роблять ухил більше на технічну складову”.

За словами Андрія Лук’яненко, над програмою працює група спеціалістів. І весь комплекс продуманий до хвилини. Учні не просто отримують зошити з друкованою основою – є робота з зошитами, презентації, фізкультхвилинки, відеоролики, опрацювання роздаткових матеріалів.

“Але не всім дітям підійде такий швидкий темп роботи, – впевнений Андрій Лук’яненко. – В тому ж Харківському ліцеї два класи в паралелі навчаються за програмою “Інтелект України”, а один – за звичайною програмою НУШ”.

За словами очільниці Управління освіти Марини Мозольової в наступному навчальному році до програми “Інтелект України” підключиться ще школа №5.

 

Платні послуги чи платні друковані матеріали?

 

Головною перепоною впровадження в школах програм на зразок “Інтелект України” є їх вартість. Батьки повинні щомісяця сплачувати по 250 гривень (для різних програм сума може коливатися). І якою б чудовою не була програма, не всі батьки мають можливість сплачувати ці кошти.

Більш того, за законом здобуття базової освіти – послуга безкоштовна. Про це говориться в статті 53 Конституції України.

А також в статті 11 частині 7 закону “Про повну загальну середню освіту” , який був підписаний президентом 16 січня 2020 року: “Державні та комунальні заклади освіти реалізують освітні програми за кошти державного, місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, і не можуть реалізовувати чи забезпечувати (повністю або частково) свої освітні програми за кошти батьків та/або учнів”.

Щоправда, коли говорять про “Інтелект України” чи подібні програми, зазначають: оплату здійснюють не за роботу вчителя чи освітнього закладу, а за друк підручників та зошитів. А оскільки кожного місяця потрібен новий друкований зошит, то щомісяця треба й здавати кошти.

Раніше батьки або самостійно збирали кошти або під підпис віддавали їх вчителю, щоб замовити черговий комплект зошитів з друкованою основою. Є інформація, що нового навчального року батькам треба буде переводити кошти на рахунок громадської організації, яка потім за ці кошти буде друкувати зошити та відправляти в школу.

Тобто таким чином намагаються обійти законодавчі перепони. Єдине, що ніхто не має права примушувати батьків переходити на таке навчання. Всі, так звані, платні програми в школах – мають бути лише за згодою батьків.

 

Наталія Боровська, “Донеччина. ЗмІнИ”


Підписатись
Повідомте про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі