Громадяни можуть «відкрити» свої міста для розв’язання проблем


2059
коментарі відсутні

Громадяни можуть «відкрити» свої міста для розв’язання проблем

Для взаємодії громадян з місцевою владою в Україні існує кілька досить дієвих інструментів: запити публічної інформації, звернення, сайти органів міського самоврядування. З часом додаються і проєкти недержавних організацій, які наближують проблеми громадян до можливостей влади діяти. Одна з таких інтернет-платформ – «Відкрите місто».

«Відкрите місто» є формою електронної демократії, яку створено для спрощення та прискорення взаємодії жителів громади з місцевими комунальними підприємствами та владою. Платформа сприяє самоорганізації громадян для розв’язання нагальних міських проблем.

Сайт складається з двох розділів. По-перше, в розділі «Проблеми» можна створювати повідомлення про актуальну міську проблему. Це може бути будь-що, що заважає комфортному життю: нелегальні сміттєзвалища або засміченість вулиць та дворів, зруйновані пішохідні доріжки та тротуари, недостатнє освітлення парків та вулиць, незаконне будівництво або рекламна конструкція, відкритий каналізаційний люк.

Повідомлення про проблему після відповідної модерації автоматично направляється до відповідної організації для вирішення.

Для звернення про проблему, необхідно авторизуватись на сайті, обрати своє місто або територіальну громаду і натиснути кнопку «Повідомити». Після вибору категорії проблеми, потрібно її коротко описати і поставити точку на карті. Можна додати фото або відео і натиснути «Повідомити». Перевірка модератором, що відповідальний за ваше місто, може тривати до двох робочих днів. Після цього повідомлення публікується на сайті і відправляється до відповідної міської служби, а також стає помітним для всіх користувачів.

Кожне місто індивідуально визначає терміни роботи з повідомленнями, платформа лише рекомендує комунальникам прийняти повідомлення в роботу не пізніше ніж на третій робочий день і завершити протягом 25 днів.

Модерування необхідно для того, щоб не пропустити звернення, в яких можуть міститись образи, наклеп чи ненормативну лексику, можуть дискредитувати органи влади, посадовців чи громадян, а також заклики до розпалювання расової, національної, релігійної та будь-якої ворожнечі. Тому платформа надає модераторам право такі звернення не розміщувати та лишати їх без відповіді.

Якщо автор звернення через «Відкрите місто» вважає, що його повідомлення не задоволено і проблему вирішено не якісно або зовсім не вирішено, він може звернутись повторно.

Платформа попереджує, що електронне спілкування мешканців територіальної громади з місцевою владою або комунальниками на її онлайн-сторінці не має статусу офіційного листування. Тому воно не може бути використане як посилання на офіційну відповідь міської влади або опубліковане у засобах масової інформації. Якщо необхідно отримати офіційну відповідь, наприклад, для оформлення звернення до суду, необхідно офіційно звернутися до органів влади у вашому місті.

Можлива ще одна робота з «Відкритим містом» – нанесення на карту міста або ОТГ корисних об’єктів. Це можуть бути лікарні, школи, зони безкоштовного Wi-Fi, туристичні об’єкти, зарядні станції для електрокарів або паркування, пункти прийому батарейок, інше.

На цей час в проєкті зареєстровано 76 міст та ОТГ. Найактивніше платформою користуються жителі Запорізької області. За її допомогою 10 територіальних громад вже вирішили 4770 проблем. Не пасуть задніх також жителі невеликих міст та ОТГ Львівської, Луцької, Хмельницької, Київської областей, Закарпаття.

Серед міст Донецької області в проєкті зареєстрований тільки Слов’янськ. Однак актуальних запитів до міської влади на сайті зараз не показано.

Кожен громадянин може сприяти тому, щоб його громада стала «відкритим містом». Підключення до платформи є безкоштовним, для цього потрібна тільки згода місцевої ради. Поінформувати владу можна за допомогою електронного звернення. Для цього на сайті міської ради потрібно знайти відповідну форму для звернення, як, наприклад, на сайті Донецької обласної державної адміністрації.

«Відкрите місто» існує також у вигляді мобільного додатку для того, щоб можна було оперативно інформувати комунальників та інші служби про проблеми і громаді.

 

Олена Костенко, «Донеччина. ЗмІнИ»


Підписатись
Повідомте про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі