Дошкільна освіта в Україні: нові стандарти та інноваційні платформи для допомоги батькам


4145
коментарі відсутні

Дошкільна освіта в Україні: нові стандарти та інноваційні платформи для допомоги батькам

В Україні триває обговорення нового стандарту дошкільної освіти. Нині хочуть його оновити, аби він мав єдність з початковою освітою. Як і у стандарті базової середньої освіти, у дошкільному також будуть компетентності.

 

Компетентності для дошкільнят

 

Згідно з проєктом базового компоненту дошкільної освіти, оприлюдненому на сайті Міністерства освіти і науки, до виховного процесу залучається уся родина. Аби удосконалити взаємодію з органами виконавчої влади щодо освіти дітей, педагогічний колектив дитсадочків має ініціювати та поширювати різні форми участі батьків у цьому, наприклад, створення громадський об’єднань, піклувальних рад, громадських асоціацій.

Також у дошкільній освіті передбачається запровадження принципу педагогіки партнерства. У проєкті йдеться, що така засада ґрунтується на співпраці дитини, вихователя та батьків з урахуванням вікових особливостей психофізичного розвитку, ігрової діяльності дошкільнят.

Під час перебування у садочку дитина отримуватиме певні знання, навички, уміння, тобто компетенції. Їх поділяють на:

  • Здоров’язбережувальну – володіння елементарними знаннями про зміцнення здоров’я та профілактику хвороб.
  • Предметно-практичну та технологічну. У цю компетентність входить знання про матеріали та їхні властивості, уявлення про процес виготовлення тих чи інших речей.
  • Сенсорно-пізнавальну, логіко-математичну, дослідницьку – для формування уявлення про прості математичні поняття, наприклад, «число», «величина», «простір» тощо.
  • Природно-екологічну. Компетентність передбачає загальні знання дошкільнят про Землю та Всесвіт.
  • Соціально-громадянську. Дитина має уявлення про себе, свою родину, усвідомлює дотримання морально-етичних норм суспільства.
  • Мовленнєву – розуміє, що в Україні державною мовою є українська, розрізняє близькі, але неоднакові звуки та наголошує слова відповідно до орфоепічних норм української мови; володіє чіткою вимовою. Також виділяють мовленнєву компетентність у сфері іноземних мов, в якій дитина володіє базовими знаннями іноземної мови.
  • Літературно-художню: дитина знає імена трьох-чотирьох письменників або поетів і до десятка творів та інше.

Батькам також пропонують розвивати у своїй дитині компетентності. Це можуть бути розмови, облаштування певних тематичних куточків, ігри разом тощо.

Нині проєкт перебуває на стадії розгляду. Усі охочі можуть долучитися до обговорення та вносити свої пропозиції.

Це можна зробити до 26 листопада цього року, надіславши листа за адресою: Міністерство освіти і науки України, директорат дошкільної, позашкільної та інклюзивної освіти, пр. Перемоги, 10, м. Київ, 01135, тел. (044) 481-32-00, а також скориставшись електронної поштою: domon@mon.gov.ua.

 

Платформа «НУМО» для дошкільного розвитку

 

Допомогти у розвитку дитини від 3 до 6 років може кампанія «НУМО». Це спільний проєкт МОН та ЮНІСЕФ, запущений у листопаді цього року.

Кампанія включає в себе контент-платформу, на якій батьки можуть знайти вправи та матеріали для розвитку навичок, інформацію про те, як гармонійно спілкуватися зі своєю дитиною.

Допомагатиме у цьому й Numo_bot. Він розсилатиме чіткі й зрозумілі вправи про те, як розвинути ту чи іншу навичку в дошкільняти. Над професійними порадами для «НУМО» працює команда фахівців з психології та педагогіки.

Також у межах кампанії створено серію відеороликів та постерів, які мають підвищити обізнаність батьків чи опікунів про навички дитини.

 

Ірина Мартинова, «Донеччина. ЗмІнИ»


Підписатись
Повідомте про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі